Sporo mówi się o koncepcji content marketingu i podkreśla się jego znaczenie we współczesnym marketingu internetowym. Czym jest content marketing lub inaczej – marketing treści? To sposób na pozyskiwanie klientów przez tworzenie unikalnych i ciekawych treści. Treści mogą być różnego rodzaju – są to nie tylko artykuły sponsorowane i eksperckie, ale również filmy video, a nawet ebooki, czyli elektroniczne książki.
Dlaczego warto zdecydować się na taką formę reklamy i promocji własnej firmy? Najważniejszym powodem jest to, że zwykła reklama, na przykład w formie banerów, jest dość często ignorowana. Szczególnie jeśli jest ona powtarzalna. W przypadku content marketingu treść jest tworzona na potrzeby użytkowników – można więc powiedzieć, że ktoś poszukując informacji o danym produkcie będzie w stanie je odnaleźć w takiej formie jakiej potrzebuje. Ofertę firmy, która kompleksowo zajmuje się przygotowaniem tego typu tekstów pod content marketing znajdziesz na stronie internetowej https://48media.pl
Korzyści płynące z content marketingu
Można śmiało powiedzieć, że klienci, którzy kupują produkty podparte działaniami content marketingowymi są bardziej świadomi tego co kupują i zwykle są to również lojalni klienci. Firma w oczach tych klientów będzie jawić się jako doradca zakupowy i ekspert w wybranej dziedzinie – klient będzie miał przeświadczenie, że ma do czynienia z profesjonalistami w swoim fachu. Warto też dodać, że content marketing ma za cel budowanie świadomości marki. Użytkownicy zapamiętają firmę, markę i produkt. Przy kolejnych zakupach w sklepie zwrócą uwagę na to co już dobrze znają. Content marketing wpływa również na pozycję marki w wyszukiwarce Google.
Dlaczego firmie potrzebny jest content marketing?
Dotyczy to zwłaszcza obecnej sytuacji kryzysowej na rynku, gdzie firmy zmagać się będą z licznymi problemami dotyczącymi pozyskiwania klientów. Z pomocą w tej sytuacji przychodzą firmy typu https://kryzysowy.marketing, które oferowane usługi kierują właśnie do przedsiębiorstw zmagających się z kryzysem rynkowym. Ludzie podejmując decyzję o zakupie oczekują szczegółowej informacji o danym produkcie. Chcą wiedzieć nie tylko kilka podstawowych rzeczy odnośnie tego jakie funkcje ma dane urządzenie, ale chcą przeczytać wartościowy tekst, który nie jest reklamą, ale przydatną informacją i poradą. Jeśli tekst będzie wyjątkowo wartościowy to z czasem może okazać się, że ludzie sami go wypromują, a przy okazji będzie to stanowić dla firmy świetną reklamę. Warto też podkreślić, że dzięki content marketingowi można sprawić, że dane produkty mogą zostać obdarzone większym zaufaniem i lepiej zapadną w pamięć. Klient spędzi więcej czasu na stronie internetowej na której znajdzie tekst lub multimedia, które go zainteresują. Doprowadza to tym samym do jeszcze lepszego zapamiętania danej marki i jej lepszej rozpoznawalności.