Każda współpraca z agencją SEO w zakresie pozycjonowania strony internetowej zaczyna się od przeprowadzania audytu SEO. Na czym dokładnie polega taka analiza i czy faktycznie jest niezbędna? W tekście przyjrzymy się z bliska roli audytu SEO w skutecznym pozycjonowaniu stron.
Audyt SEO - co to?
To inaczej analiza w formie raportu lub opracowania, której przedmiotem jest strona internetowa. Dokładniej ujmując, analizowana jest jakość strony w kontekście jej pozycjonowania. Sam audyt SEO zawiera najczęściej te same elementy, które mają wpływ na ranking strony w internecie. Profesjonalnie przygotowany zawiera spis mocnych i słabych stron witryny a także wskazówki jakie elementy powinny zostać zoptymalizowane, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwań. Taki audyt przeprowadzany jest zawsze przede rozpoczęciem prac SEO, ale również w trakcie samego procesu pozycjonowania.
Elementy badane w audycie
Oczywiście nie istnieje szablon analizy stron, dlatego audyty SEO przeprowadzane przez poszczególne agencje mogą znacznie się od siebie różnić. Jest jednak kilka ważnych elementów, które muszą zostać zbadane podczas analizy strony. Oto najważniejsze z nich:
-
Widoczność strony w internecie
Kluczowy element analizy dla wielu stron. Badaniu poddane są frazy i słowa kluczowe oraz pozycję jakie osiąga witryna w wynikach wyszukiwań.
-
Znaczniki title i description
Tytuły i opisy stron internetowych mają ogromne znaczenie przy określaniu pozycji strony w internecie. Audyt SEO wskazuje czy są one zrobione zgodnie z wytycznymi.
-
Frazy i słowa kluczowe na stronie
Żeby strona internetowa mogła pojawić się w wynikach wyszukiwań potrzebne jest odpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi, więc również to bada audyt.
-
Czas ładowania strony
Użytkownicy internetu nie należą do najbardziej cierpliwych, często rezygnując z otwarcia strony, która długo się wczytuje. Zadaniem audytu jest wyłapania czynników spowalniających ładowanie się strony.
-
Linkowanie
Link building to jedna z najpopularniejszych technik SEO. Audyt sprawdzi jakość profilu linków przychodzących a także poprawność linkowania wewnętrznego.
-
Wersja mobilna
Coraz więcej osób przegląda strony internetowe na smartfonach, warto sprawdzić jak wygląda jej wersja mobilna.
-
Zduplikowana treść
Wyszukiwarka Google ceni unikalne treści. Profesjonalny audyt SEO ma za zadanie znaleźć treści, które mogły zostać skopiowane z innych stron.
Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO?
Audyt SEO to ważny element badania pozycji firmy w internecie. Powinien być przeprowadzany regularnie, tak by stale kontrolować jakość witryny pod względem jej pozycjonowania. Taki audyt powinien być przeprowadzany przy:
- Uruchomieniu nowej strony internetowej. Pozwoli to już na początku dostosować ją do wymogów SEO.
- Przeniesieniu strony, jej przebudowanie czy też rozbudowie o kolejne podstrony.
- Rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Pozwoli to określić stan wyjściowy oraz nakreślić strategię SEO na najbliższe miesiące.
- Nieoczekiwanym spadku wejść na stronę lub obniżeniu pozycji na określone frazy. Audyt SEO pozwoli znaleźć przyczyny takiej sytuacji.
- Przeprowadzonej optymalizacji strony pod kątem technicznym.
Agencje SEO a profesjonalny audyt SEO
Wpisując w Google frazę ‘pozycjonowanie stron Poznań’ pojawia się kilkanaście stron z wynikami wyszukiwań. Jak w tym gąszczu wybrać najlepszą ofertę? Korzystając z audytu SEO! Jeśli otrzymany przez Nas od agencji audyt SEO jest wykonany profesjonalnie, uwzględnia wiele czynników wpływający na ranking strony i zawiera jasne wskazówki jak poprawić jej pozycję - możemy być pewni, że trafiliśmy na dobrą firmę. Taki audyt niekoniecznie musi być tani, ale warto pamiętać, że do jego wykonania niezbędne jest zastosowanie kilku profesjonalnych narzędzi. Wykonany prawidłowo będzie idealnym wstępem do przeprowadzania skutecznego pozycjonowania, którego rezultaty mogą znacznie przewyższyć koszty.