W okresie rozkwitu portali społecznościowych typu Instagram, LinkedIn czy też tytułowej strony Facebook, trudno sobie wyobrazić sytuację w której firma nie chciałaby wykorzystać potencjału tych serwisów w celu zareklamowania własnej marki. Zwłaszcza teraz, kiedy rynek również dotknęła sytuacja kryzysowa (pomoc w tym czasie oferują wszystkim firmom takie agencje interaktywne jak https://kryzysowy.marketing). Warto więc zastanowić się jakie główne korzyści przynosi firmie obecność na Facebooku w formie fanpage’a dla fanów.
Łatwość w dotarciu do potencjalnych klientów
Już po założeniu strony firmowej na Facebooku istnieje możliwość, aby klient wpisując w wyszukiwarkę określoną frazę odnalazł taką stronę i został jej fanem. Na uwagę zasługuje też fakt, że Facebook oferuje płatną reklamę, która może być bardzo szczegółowo ukierunkowana pod względem na przykład płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań.
Posiadanie profilu firmowego nic nie kosztuje
Profil firmowy może stanowić wizytówkę firmy, nawet jeśli nie jest aktywnie aktualizowany, ale najważniejsze jest to, że za założenie i utrzymanie profilu firmowego nie trzeba nic płacić serwisowi Facebook.
Budowa wizerunku i marki
Zamieszczanie odpowiednich artykułów, zdjęć, filmów i innych treści wpływa na to jak firma będzie odbierana przez użytkowników. Można dzięki temu stworzyć wizerunek firmy przyjaznej klientowi i zmniejszyć dystans między klientem a przedsiębiorstwem. Jeśli treści zamieszczane na profilu firmowym są angażujące, czyli wywołujące określone reakcje, to użytkownicy sami zaczną promować profil firmowy poprzez udostępnianie interesujących postów, komentowanie i polecanie znajomym fanpage’a. Po pewnym czasie można zauważyć przywiązanie użytkowników do marki, powracają na fanpage, śledzą wiadomości i ciekawostki i chcą wiedzieć to co dzieje się w firmie.
Opinie
Klient ma możliwość pozostawienia swojej opinii o firmie, natomiast przedsiębiorca ma szansę na ustosunkowanie się do wystawionej opinii. Opinie to bardzo istotny aspekt sukcesu firmy – dość często użytkownicy poszukują opinii o firmie w internecie, a możliwości jakie daje prowadzenie firmowego Facebooka pod tym kątem są w zupełności wystarczające. Jakiś czas temu Facebook umożliwiał wystawienie oceny od 1 do 5, teraz oceny są bardziej merytoryczne i motywują do uzasadnienia poprzez wystawienie oceny „polecam” lub „nie polecam”.
Szybki i stały kontakt z firmą
Możliwość szybkiego zadania pytania i uzyskania niemalże natychmiastowej odpowiedzi jest niezaprzeczalną zaletą fanpage’a. Oczywiście musi być ktoś kto monitoruje i aktywnie prowadzi fanpage, aby odpowiadać na pytania użytkowników, ale już sam fakt tego, że można zadać pytanie w formie chatu jest bardzo wygodną funkcją z której korzystają często użytkownicy serwisu Facebook.