Aplikacje AR stają się coraz chętniej wykorzystywanym oprogramowaniem, znajdującym wiele zastosowań w reklamie, edukacji, rozrywce i wielu innych dziedzinach. Dzięki ich innowacyjnej interaktywności skutecznie przyciągają uwagę odbiorców, stanowiąc jeden z najciekawszych środków przekazu. Czym tak naprawdę jest rzeczywistość rozszerzona i gdzie można ją wykorzystać?

Zalety aplikacji AR

Rzeczywistość rozszerzona – na czym opierają się aplikacje AR?

Rzeczywistość rozszerzona to nowatorskie połączenie rzeczywistości z wirtualnym światem, pozwalająca na stworzenie bardzo interesującego, interaktywnego środka przekazu. Jest wykorzystywana w aplikacjach AR, które znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach – zarówno biznesu, jak i życia codziennego. Polega na nałożeniu na realną lokalizację grafiki lub animacji 3D – jest to możliwe przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, jak telefon, tablet czy gogle VR. Użytkownik po włączeniu aplikacji obserwuje świat przez aparat urządzenia, a oprogramowanie umieszcza w nim modele 3D, z którymi można podejmować różnego typu interakcje. Jest to bardzo ciekawe dla użytkowników doświadczenie, dlatego chętnie wykorzystują możliwość skorzystania z aplikacji AR – dzięki temu szybko zyskuje ona popularność.

Do największych zalet rzeczywistości rozszerzonej należy właśnie łatwość w przyciąganiu użytkowników, co sprawia, że jest to rozwiązanie świetnie sprawdzające się w marketingu. Odbiorca od początku jest zaangażowany w przekaz, zamieszczony w materiale promocyjnym, pokazywanym mu przez aplikację AR – może wchodzić z nim w interakcje na różne sposoby, oprogramowanie tego typu daje bowiem bardzo duże możliwości. Jest to idealny sposób na połączenie wartości informacyjnej i rozrywki dla użytkownika, a także przyciągnięcie uwagi dzięki możliwości wypróbowania zupełnie nowej technologii, która nie jest jeszcze powszechnie znana. Dzięki zastosowaniu aplikacji AR, można mieć pewność, że nie tylko zainteresuje ona wielu odbiorców z różnych grup wiekowych, ale także zapadnie im ona w pamięć.

Aplikację, która wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną, można zamówić u profesjonalistów, specjalizujących się w grafice 3D w połączeniu z nowoczesnym oprogramowaniem na różne systemy operacyjne i urządzenia mobilne. Doświadczony zespół może przygotować zupełnie nowy program, realizujący najbardziej ciekawe pomysły – aplikacje AR dają bardzo duże możliwości, ograniczane jedynie przez kreatywność.

W jakich dziedzinach można wykorzystać aplikacje AR?

Aplikacje AR znajdują zastosowanie w wielu branżach, a także życiu codziennym. Potrafią być uniwersalnym narzędziem, trafiającym do niemal każdej grupy wiekowej, a przy tym dają bardzo duże możliwości, które można wykorzystać w wielu dziedzinach. Do ich najważniejszych zastosowań należą:

- marketing – aplikacje AR świetnie sprawdzają się w reklamie, ponieważ bardzo skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Można wykorzystywać je jako część kampanii reklamowej, podczas wydarzeń promujących nowe produkty lub na stoiskach na targach branżowych. Cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników w różnym wieku i świetnie sprawdzają się w różnych branżach – ich możliwości są bardzo duże. Pozwalają na przedstawienie w kreatywny i ciekawy sposób wielu informacji, mogą służyć jako prezentacja produktów lub projektów.

- Nauka – rzeczywistość rozszerzoną stosuje się również coraz częściej w edukacji, zarówno szkolnej, jak i przeznaczonej dla osób doszkalających się. Aplikacje AR są dołączane do podręczników, na których stronach zaznaczone są miejsca z kodem QR, umożliwiającym odblokowanie animacji lub grafik 3D, wyjaśniających lub uzupełniających dany temat z książki. Jest to bardzo ciekawa forma nauki poprzez zabawę, z której chętnie korzystają osoby w różnym wieku.

- Projektowanie wnętrz – aplikacje stosujące rozszerzoną rzeczywistość pozwalają także zobaczyć, jak wyglądałoby dane pomieszczenie po zmianie wystroju. Znacznie ułatwia to dobór odpowiednich kolorów oraz mebli i sprawdzenie ustawności wnętrza po zmianach.