Rozpowszechnienie Internetu sprawiło, że jednocześnie rozpowszechniły się rozmowy internetowe – znacznie tańsze od rozmów prowadzonych klasycznie, przez analogowe telefony. Popularna stała się telefonia VoIP zapewniająca wiele ciekawych możliwości dotyczących połączeń krajowych i zagranicznych. Często jednak pojawia się pytanie, dla kogo jest telefonia VoIP? Czy tylko dla firm, a może też dla osób prywatnych?

Firmy oferujące usługi VoIp zapewniają szereg intersujących usług zarówno dla domu, jak i dla firm. Każdy, kto posiada łącze internetowe, może cieszyć się tanimi rozmowami telefonicznymi o doskonałej jakości, pod warunkiem stabilnego łącza internetowego. Wiele osób błędnie myśli, że aby korzystać z VoIP należy mieć bardzo dużą prędkość łącza. Nie jest to prawdą. Szybkość Internetu jest oczywiście ważna, jednak znacznie ważniejsza jest stabilność łącza internetowego. Jeżeli ona jest odpowiednia, rozmowy mają bardzo dobrą jakość, bez względu na to, w jakiej części świata znajduje się Twój rozmówca, a także z jakiego urządzenia prowadzisz rozmowę.

Usługa VoIP dla osób prywatnych

Aby korzystać z telefonii internetowej w domu, należy posiadać dostęp do Internetu, a także do jednego z poniższych urządzeń:

  • dedykowanego telefonu VoIP,
  • komputera stacjonarnego,
  • laptopa lub innego urządzenia przenośnego,
  • telefonu komórkowego,
  • telefonu stacjonarnego wraz z bramką VoIP.

VoIP – usługa dla osób prywatnych, czy dla firm?

Często osoby korzystające z analogowych, klasycznych telefonów stacjonarnych są przekonane, że nie mogą korzystać z telefonii internetowej. Oczywiście jest inaczej. Można posiadać analogowy telefon i wykorzystywać go do rozmów internetowych. Aby to było możliwe konieczne jest zakupienie specjalnej bramki VoIP, która „połączy” telefon stacjonarny z łączem internetowym.

W ofercie dobrych firm oferujących telefonię komórkową, znajdują się takie korzyści jak:

  • bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci Spikon.
  • wysoka jakość rozmów – HD,
  • bezpłatna pomoc techniczna,
  • bardzo prosty panel do zarządzania,
  • możliwość wyboru numeru z dowolnej strefy numerycznej,
  • niskie stawki połączeń, zarówno na terenie kraju jak i za połączenia zagraniczne.

Usługa VoIP dla firm

Usługa VoIP może być szczególnie korzystna dla firm. Oprócz wszystkich ww. zalet telefonii internetowej, operatorzy oferują właścicielom firm:

  • elastyczność finansowa,
  • szybkie rozpoczęcie – szybki start usługi,
  • zupełnie bezpłatne wsparcie,
  • niezawodność,
  • dostęp online.

Oprócz tego, operatorzy gwarantują:

  • numery krajowe oraz numery zagraniczne,
  • numery wewnętrzne,
  • możliwość przekierowania połączeń,
  • pocztę głosową,
  • wirtualny fax,
  • drzewa zapowiedzi głosowych,
  • kolejkowanie połączeń,
  • telekonferencje,
  • nagrywanie połączeń.

Profesjonalne oraz innowacyjne rozwiązania zawsze gwarantują wygodę oraz oszczędności. Dzięki telefonii VoIP możesz korzystać ze swojego numeru z każdego miejsca na świecie. Nie ważne, czy jesteś na wakacjach, czy przenosisz siedzibę formy – twój numer pozostanie z Tobą. Zmniejszą się znacząco koszty za rozmowy telefoniczne, zwłaszcza rozmowy międzynarodowe. Ponadto, duża ilość dodatkowych usług może spowodować, że firma zacznie zupełnie inaczej działać: zadania będą wykonywane szybciej i sprawniej, bardziej efektywnie, a klienci będą znacznie bardziej zadowoleni. Poprawi się również komunikacja wewnątrz firmy.

Istniejące dzisiaj na rynku firmy oferujące usługi VoIP, zapewniają korzyści zarówno dla firm, jak i dla klientów indywidualnych. Rozwiązań jest wiele, a może z nich korzystać każdy, bez względu na to czy mieszka sam, czy ma dużą rodzinę, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy może zatrudnia kilkanaście lub kilkadziesiąt osób. Jeżeli nigdy nie słyszałeś o telefonii VoIP i nadal korzystasz z usług klasycznych operatorów, być może nadszedł już czas, aby to zmienić; zyskać wiele ciekawych i przydatnych usług, a przede wszystkim płacić mniej?