Czy możliwe jest samodzielne wykonanie mitycznej wręcz czynności, którą jest pozycjonowanie strony internetowej? Przecież to trudne i skomplikowane działanie, zaś nieumiejętne jego wykonanie może przynieść nam skutki odwrotne od tych zamierzonych - spadek serwisu w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Czy warto więc dowiedzieć się, jak pozycjonować stronę internetową samodzielnie?
Jak pozycjonować stronę i dlaczego w swoim zakresie?
Czy pozycjonowanie strony internetowej może być łatwym zadaniem? Ależ na pewno nie! Musimy przede wszystkim posiadać specjalistyczną wiedzę. Dlatego, jeżeli chcemy dowiedzieć się jak pozycjonować własną stronę internetową w swoim zakresie, warto zapoznać się z poniższym poradnikiem. Pamiętajmy jednak, że samodzielne pozycjonowanie Warszawa może nie przynieść nam odpowiednich efektów, dlatego warto wówczas skontaktować się z agencją.
Dlaczego więc warto samodzielnie pozycjonować witrynę?
Po pierwsze ze względu na niższe na koszty. Robiąc to w swoim zakresie, można sporo zaoszczędzić - w zależności od wybranego rodzaju i wielkości witryny - począwszy od kilkuset, skończywszy na kilu tysiącach złotych miesięcznie. Ponadto warto mieć na uwadze, iż po zakończonej współpracy z agencją SEO znika duża część spośród linków, które były umieszczone na witrynach zapleczowych agencji. Jeśli zdobywamy linki samodzielnie, mamy pewność, iż będą one z nami na zawsze lub do momentu, do którego będzie istniała nasza witryna, na której je umieściliśmy. Z pewnością będą dużo trwalsze, aniżeli te, które otrzymaliśmy od agencji. Nawet jeżeli będziemy zlecać tego rodzaju działanie agencji SEO, i tak warto się dowiedzieć, jak pozycjonować stronę internetową. Będziemy wtedy pewni, o co mamy zapytać i na co zwrócić uwagę.
Pozycjonowanie strony internetowej - najważniejsze kroki
Działanie trzeba rozpocząć od przygotowania gruntu, czyli fundamentów, na których będzie się opierać nasz serwis www. Po pierwsze powinna zatem powstać witryna internetowa. Jeśli jeszcze jej nie posiadamy, najlepiej będzie założyć ją na systemie do zarządzania treścią (CMS). Dzięki czemu będziemy mogli samodzielnie dodawać, jak i uzupełniać treści na stronie. Jeżeli mowa tutaj o CMS-ie, to obecnie najpopularniejszym jest zdecydowanie Wordpress. Dlaczego tak jest? Bez zagłębiania się w zbytnie szczegóły - bo po prostu najtaniej i najłatwiej będzie pracować nad witryną postawioną na Wordpressie. Taki CMS ma sporo wtyczek, które pozwalają na dostosowanie serwisu internetowego do swoich indywidualnych potrzeb i wymagań, między innymi na skuteczne optymalizowanie witryny.
Grupa docelowa, czyli kto jest naszym klientem?
Warto mieć na uwadze, iż zakładając witrynę internetową, robimy to w konkretnym celu. Witryna internetowa w sieci powinna czemuś przecież służyć. Niemniej jednak jej zadaniem - poza zbudowaniem wizerunku - powinna być również sprzedaż naszych usług albo produktów, które oferujemy. Bo to właśnie w gruncie rzeczy, na tym najbardziej nam zależy.