Najpierw warto zwrócić uwagę na kilka zagadnień dotyczących historii tego tematu. Wiadomo, że Google powstało z inicjatywy dwóch studentów. Przeglądarka początkowo miała służyć potrzebom generowanym przez uczelnię. Po pewnym czasie okazało się, że w tych czasach zbyt obciążała serwery uniwersytetu, dlatego też została przeniesiona. Pierwsze z algorytmów, które odpowiadały za indeksowanie stron umieszczonych w przeglądarce Google, były stworzone za pośrednictwem bardzo prostego formatu. Zawierały jedynie proste informacje na temat nazwy witryny i pobieżnej treści, którą znajdziemy, wchodząc na dokładny adres strony. Z czasem jednak w internecie pojawiało się coraz więcej witryn.
Liczba rosła z każdym rokiem. Kolejnym krokiem potęgującym ten wzrost było podłączenie internetu w coraz większej liczbie domów na całym świecie. W końcu w 1998 roku przeglądarka Google znalazła się na top liście 100 najważniejszych stron internetowych z uwagi na nieustannie rosnącą popularność od kilku lat. Zasadniczo rzecz biorąc dzieje się tak do dzisiaj. Sztab Google nieustannie modernizuje działanie swojego projektu i zwiększa ilość personelu, który każdego dnia dodaje nowe elementy usprawniające pozycjonowanie stron internetowych, także jeżeli chodzi o działania lokalne, jak na przykład pozycjonowanie Legionowo.
Co tak naprawdę zmienia algorytm Google podczas wyszukiwania?
Najnowsze zmiany w algorytmach Google dzisiejszych czasów w dużej mierze skupiają się na responsywnych witrynach. Jest to trend internetowy wywierany głównie ze względu na fakt dotyczący tego, że coraz więcej ruchu w internecie tworzą użytkownicy urządzeń mobilnych. Od telefonów po tablety i przenośne konsole. Obecnie w Polsce ilość ruchu w internecie generowanego za pośrednictwem urządzeń mobilnych szacowana jest aż na 30%, dlatego też nie ma się co dziwić temu, że to ten obszar poddawany jest najnowszym aktualizacjom. Dla zestawienia warto wspomnieć, że w Japonii aż połowa użytkowników porusza się po internecie za pomocą smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Wszystko wskazuje na to, że im bardziej rozwinięte państwo, tym wyższy jest ten współczynnik.
Z uwagi na wspomniane powyżej trendy algorytmy Google od pewnego czasu promują głównie strony, które są przyjazne wyświetlaniu witryny na telefonach komórkowych. Po ostatnich zmianach w algorytmach pozycjonujących można śmiało powiedzieć, że każda firma, czy też sklepy, które dostosowują swój panel do obsługi urządzeń mobilnych, znacznie punktują w oczach algorytmu pozycjonującego, a ich klasyfikacja w ogólnym rankingu Google zaczyna rosnąć.
Jakie akcje należy podjąć podczas pozycjonowania swojej strony, aby znalazła się wysoko w rankingu algorytmu Google?
Oto niezbędne działania, które należy podjąć, aby zadbać o dobrą pozycję witryny internetowej:
- Należy zadbać o prawidłową strukturę nagłówków. Najważniejsze nagłówki w pozycjonowaniu to głównie H1 i H2
- Istotnym krokiem jest zapewnienie, aby najważniejsze informacje zostały zawarte w metatagach i metaopisie witryny
- Jednym z fundamentalnych kroków jest umieszczenie w treści witryny odpowiednich słów kluczowych dopasowanych do długości tekstu pod względem nasycenia