Marketing i sprzedaż Online vs SEO w Google

Czy samo pozycjonowanie wystarczy

Wyszukiwarka Google to podstawowe źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - albowiem to Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka wytwarza około 80% ruchu w Internecie . Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto ma stronę internetową o charakterze komercyjnym chce ażeby miała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

Aby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane też jako pozycjonowanie stron w google. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania zmierzające do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Na te działania okazuje się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odnośników zwrotnych – czyli off-site.

Aby rozpocząć działania SEO należy wykonać odpowiedni i bardzo rzetelny audyt SEO, który wykaże błędy i strategie na dalsze działania pozycjonerskie. Taka analiza seo strony jest pierwszą rzeczą od, której należy rozpocząć działania. Pamiętaj o tym.

Natomiast same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - lub to bezpośrednio sprzedażowe albo też promocyjne bądź inne.

Witryna musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem użytkowników . Powinno zadbać się o treść, UX, szybkość ładowania witryny, mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to bez zadbania o te kwestie internauci po przejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko ją opuszczą.

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak i algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona broni się sama. Czy jeżeli wchodzili aby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to osiągnęła ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać  poza  SEO

Nade wszystko treść

Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać lub po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to też zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, jednakże nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja  witryna   winna  być czytelna, nawigacja  powinna  być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość,  strona  musi wyświetlać się  bezproblemowo  na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji  strony  nie może  sprawiać   problemów  .