Mając na uwadze występujące zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym spowodowane kierowaniem pojazdem pod wpływem alkoholu, w tym tzw. nieświadomą nietrzeźwość, Biuro Ruchu Drogowego KGP wspólnie z firmą Neptis S.A. będącą operatorem komunikatora Yanosik, przygotowało akcję informacyjno-edukacyjną pn. „Myśl Trzeźwo”, która będzie trwała od 30 grudnia 2021 r. do 16 stycznia 2022 r., obejmując tym samym imprezy i spotkania towarzyskie związane z Nowym Rokiem.

Celem działań jest uświadamianie kierowcom:

skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu - ryzyko spowodowania wypadku drogowego bądź kolizji,
odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu,
„nieświadomej nietrzeźwości” kierującego, który spożywał alkohol poprzedniego dnia,
potrzeby sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmie - badanie można wykonać w jednostkach Policji.

Przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” będzie promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, która udostępni kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu.

Do działań przyłączyła się również firma Screen Network S.A. emitując spot pod hasłem przewodnim „Myśl Trzeźwo” na ekranach LED rozmieszczonych m.in. przy głównych ciągach komunikacyjnych, dworcach, stacjach paliw i centrach handlowych.

BRD KGP

Film 1-377348.mp4

Pobierz plik 1-377348.mp4

(format mp4 - rozmiar 4.64 MB)

Pliki do pobrania

  • 13.26 KB