Biuro ochrony – istota podpisywanej umowy

Jeżeli decydujemy się już zaangażować agencję ochrony, aby zajęła się naszym domem, biurem lub jakimkolwiek innym obiektem pamiętajmy o tym, by spisać stosowną umowę. Tylko wtedy mamy pewność, że wszelkie słowne ustalenia będą potwierdzone, a nasz dobytek objęty zabezpieczeniem. Najczęściej, spotkamy się z gotowymi formułami umów, które w wypadku poszczególnych firm, podpisują wszyscy klienci. Warto wiedzieć, na jakie elementy umowy zwrócić uwagę, aby uniknąć rozczarowania.

Z uwagi na usilne poszukiwanie oszczędności praktycznie wszędzie, kiedy wybieramy biuro ochrony staramy się znaleźć taką ofertę, która będzie wiązała się z jak najmniejszym wydatkiem. Jest to jednocześnie działanie bardzo oczywiste, ale i nie do końca korzystne, ze względu na ryzyko niskiej jakości usług. Wszystkie agencje ochrony mienia, powinny ze swoimi klientami sporządzać umowy, które jasno określą zakres świadczonych usług. Na co w tym momencie zwrócić szczególną uwagę?

Na jaki okres zawierana jest umowa

Kiedy podpisywana jest umowa z firmą ochroniarską, należy dokładnie ustalić czas, w jakim współpraca będzie obowiązywać. Bez względu na to, czy będzie to umowa na czas nieokreślony, na rok, dwa czy nawet więcej, wszystko zależy od tego, jakie zleceniodawca ma w tej kwestii potrzeby. Nie zaszkodzi też sprawdzić, co się dzieje po tym, kiedy umowa wygasa. Czy po prostu nasz obiekt przestaje być chroniony z dnia na dzień, czy też w związku z ciągłością współpracy, umowa jest kontynuowana automatycznie.

Jakich obowiązków podejmuje się agencja ochrony

Jest to sprawa, której z pewnością nie można bagatelizować. Każda umowa, musi zawierać wyliczone w punktach, dokładne opisy tego co w chodzi w zakres współpracy. Nie zaszkodzi też doprecyzować, jaki typ nadzoru będzie świadczony przez firmę ochrony. Może być to ochrona stała bądź też doraźna, a w takim wypadku jednak, warto też umieścić zapis, w jakim dokładnie wymiarze będzie ona obowiązywać.

Jak szybko firma ochroniarska będzie w stanie zareagować

Należy ubiegać się o to, aby umowa regulowała też ile czasu będzie potrzebował patrol interwencyjny by znaleźć się na miejscu. Musimy o tym pamiętać, gdyż w kwestii bezpieczeństwa każda minuta jest na wagę złota. Jak wiadomo, im szybciej uda się zareagować tym lepiej dla nas, natomiast trzeba do tego podejść rozsądnie, ponieważ nie każde przedsięwzięcie będzie możliwe do realizacji. Jeżeli taki zapis znajdzie się w naszej umowie, jesteśmy w stanie dokonywać weryfikacji, czy dana agencja wywiązuje się ze swoich obowiązków.

Wezwania bezpodstawne

Kiedy zawieramy umowę z jakąkolwiek agencją ochrony w Warszawie, możemy ją wezwać tylko wtedy, kiedy zachodzi taka potrzeba. Często wykonuje się tzw. wezwanie kontrolowane, aby sprawdzić szybkość reakcji patrolu. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nie wszystkie firmy ochroniarskie w Warszawie, zgodzą się na taki zapis.

Zapisy gwarancyjne

Praca w ochronie zakłada też montaż specjalnych urządzeń, które umożliwią odpowiedni dozór danego terenu. Wszystkie te sprzęty powinny być objęte gwarancją, o której zapisy muszą zawierać się w umowie, którą podpisujemy. Zbadajmy też, jakie są jej warunki.

Zawsze warto mieć podpisaną umowę z firmami ochroniarskimi

Spisanie najważniejszych założeń umowy pomiędzy nami, a agencją ochrony to coś w rodzaju podwójnego zabezpieczenia zarówno dla nas, jak i dla usługodawcy. Tylko w takim wypadku, wszelkie warunki współpracy będą możliwie najbardziej przejrzyste i zrozumiałe.