Promowanie strony internetowej i swojego biznesu nie jest proste – konieczne jest wybranie odpowiedniej metody i skuteczne działanie, z czym nie radzi sobie wielu przedsiębiorców. Jednym ze sposobów promocji jest pozycjonowanie stron WWW – niezwykle popularne i skuteczne, jednak tylko wtedy, gdy uda się uniknąć kilku powszechnych błędów. Jeżeli chcesz skorzystać z możliwości, jakie daje współczesne SEO sprawdź, jakich błędów powinieneś unikać!
Pozycjonowanie stron WWW - 5 błędów, które warto znać
Błąd 1 – zbyt wiele słów kluczowych
Jednym z podstawowych błędów, który na szczęście popełniany jest coraz rzadziej, było niemal od zawsze upychanie słów kluczowych. Bo chociaż zasada jest taka, że im więcej keywordsów znajdzie się w tekście, tym szansa na jego wypromowanie będzie większa, a wysokie pozycje strony w Google pozwolą stać się widocznym w Internecie, łatwo w tym aspekcie przesadzić. A zbyt duża liczba słów kluczowych może być kojarzone przez Google ze spamem, co w konsekwencji doprowadzi do nałożenia kary na witrynę i spadek pozycji (często długofalowy!).
Dlatego też pozycjonowanie stron WWW powinno opierać się na przemyślanej polityce umieszczania słów kluczowych w tekście – warto przy tym stosować synonimy i słowa powiązane tematycznie, dzięki czemu tekst będzie miał wyższą jakość i zostanie lepiej oceniony przez Google.
Błąd 2 – niewłaściwe słowa kluczowe
Powszechnym błędem jest nie tylko zbyt duża liczba słów kluczowych, ale również ich nieodpowiednia selekcja. Aby pozycjonowanie strony mogło być skuteczne, konieczne jest dobieranie tematycznych wyrażeń, które będą wyszukiwać użytkownicy – to dzięki nim Twoja strona będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania pod odpowiednimi hasłami, co pozwoli Ci wypromować ofertę. Niestety, bardzo często niedouczeni „specjaliści” używają np. zbyt ogólnych słów kluczowych, jak np. „hydraulik”, przez co niemożliwe jest przebicie się przez ogromną konkurencję.
Warto więc korzystać ze specjalistycznych narzędzi i wybierać słowa kluczowe z tzw. „długiego ogona” – dzięki temu zwiększysz swoją szansę na widoczność w Google.
Błąd 3 – brak wysokiej jakości contentu
Nie bez powodu mówi się dzisiaj, że „content is king”, ponieważ to właśnie dzięki wysokiej jakości tekstom na stronie internetowej, możliwe jest jej skuteczne promowanie. Niestety, wielu przedsiębiorców oszczędza na tej kwestii i nie dba należycie o treści, jakie oferuje użytkownikom – a to prowadzi nie tylko do tego, że strona będzie niechętnie odwiedzana przez internautów, ale również nie zostanie doceniona przez Google. Dbaj więc o to, by Twoje teksty na stronie były eksperckie, zaopatrz ją też w multimedia – dzięki temu pozycjonowanie sklepu czy witryny będzie o wiele skuteczniejsze!
Błąd 4 – niska jakość linków
Linki to podstawa SEO, jednak ich niska jakość, np. z bezwartościowych zapleczy, nie pomoże Ci osiągnąć sukcesu. Co więcej – takie słabe linki, w dodatku w bardzo dużych ilościach, mogą zaszkodzić i wpłynąć na to, że strona zamiast wznosić się ku szczytom wyników wyszukiwania, będzie spadać na coraz niższe pozycje w Google.
Błąd 5 – samodzielne pozycjonowanie strony
Tanie pozycjonowanie to perspektywa, której ulega wielu przedsiębiorców – bardzo często, chcąc oszczędzić, nie korzystają oni z usług specjalistów i samodzielnie promują swoją stronę w Google. Jak pokazuje praktyka, jest to błąd, ponieważ bez wiedzy, doświadczenia oraz odpowiednich narzędzi, nie tylko nie da się zbudować odpowiednich pozycji, ale nawet można zaszkodzić stronie. Dlatego też pamiętaj, że chcąc osiągać jak najlepsze wyniki, warto skorzystać z pomocy specjalistów SEO!