Prowadzisz prywatnego bloga? Ktoś Ci podpowiedział, że powinieneś zdecydować się na pozycjonowanie jak tu http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/? Nie wiesz, czy faktycznie tego potrzebujesz? Zajrzy do poniższego tekstu, a rozwiejesz wszystkie swoje wątpliwości.
Czym jest pozycjonowanie?
Podstawowe pytanie brzmi – czym właściwie jest to pozycjonowanie stron? Dlaczego każde się poddawać pozycjonowaniu strony internetowe? Pod pozycjonowaniem skrywa się szereg różnego typu działań mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej oraz budowanie przewagi nad konkurencją. Na pozycjonowanie stron firmy składa się między innymi optymalizacja, budowanie linków, jak również treści. Ogólnie mówiąc, pozycjonowanie jest dość złożonym procesem, nad którym zwykle pracuje wielu specjalistów w tym analitycy, programiści, technicy SEO oraz copywriterzy. Wszystko oczywiście po to, by zapewnić jak najlepsze rezultaty z tego typu działań. O jakich rezultatach mowa? Jak wspomnieliśmy, celem pozycjonowania jest zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, a podbijając jej obecność, sprawiamy, że cieszy się większą uwagą, zainteresowaniem i pozwala przyciągnąć do siebie więcej użytkowników, w tym klientów, którzy mogą zainteresować się naszą ofertą.
A co z blogami? Co zyskamy na pozycjonowaniu bloga?
Prawdę mówiąc, pozycjonowanie stron internetowych firmy nie różni się od pozycjonowania bloga, więc zapewnia bardzo podobne rezultaty. W przypadku bloga również pozycjonowanie stron Google pozwala wybić się z konkurencji, zająć wyższą pozycję w Google, czy dotrzeć do większego grona czytelników. Jeśli w dodatku prowadzimy ciekawy blog, to możemy sprawić, że nie będą to pojedyncze odwiedziny, ale zyskamy na stałe nowych czytelników. Dzięki pozycjonowaniu nawet nowy blog może zwiększyć swoją popularność i stać się jednym z najczęściej odwiedzanych.
Pozycjonować bloga czy lepiej sobie darować?
No właśnie, co w takim razie robić? Zdecydować się na pozycjonowanie w Google swojego bloga, czy też lepiej sobie darować? Ta decyzja należy oczywiście do każdego z nas i nikt nie może narzucać swojego zdania. Aby jednak ułatwić sobie podjęcie ostatecznej decyzji, warto zastanowić się, czego tak naprawdę chcemy, jakie stawiamy sobie oczekiwania. Czy bloga prowadzimy tylko po to, by spisać swoje myśli, doświadczenia i mieć go tylko do swojej dyspozycji, czy jednak chcielibyśmy, aby zobaczyli to inni? Czy zależy nam na popularności, czy też nie? Jeśli prowadzimy bloga tylko dla siebie i nie zależy nam na popularności, to pozycjonowanie Google jest po prostu zbędne. Z kolei, jeśli ten blog ma zapewnić nam popularność i chcielibyśmy mieć bardzo wielu czytelników, to wtedy pozycjonowanie okazuje się jednym sposobem na to, by wybić się spośród innych blogerów. Nie bez znaczenia pozostaje również budżet. Musimy mieć świadomość, że profesjonalne pozycjonowanie strony niesie ze sobą pewne koszty, ale tylko w ten sposób mamy szansę zapewnić sobie dobre efekty. Specjaliści mają nie tylko wiedzę i umiejętności, ale także odpowiednie narzędzia i doświadczenie, którego nam po prostu brakuje. Oznacza to, że jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie stron www we własnym zakresie, to nie zapewnimy sobie tego, że nasz blog będzie cieszył się większym zainteresowaniem.