Dlaczego strona internetowa musi kosztować?

Na wielu stronach ze swoją zaskakującą ofertą królują różnego rodzaju darmowe kreatory, które umożliwiają tworzenie stron internetowych dla firm za pomocą zaledwie kilku kliknięć, a w kilka minut można uzyskać gotową witrynę. Czy jednak darmowo znaczy dobrze? Niekoniecznie i to widać wyraźnie jeśli porównamy jakość witryn stworzonych w darmowym generatorze do witryn, które tworzy agencja marketingu internetowego 48 Media. Dlaczego tak ważne jest to, aby jednak nie dać się omamić bezpłatną ofertą i mimo wszystko zlecić wykonanie strony firmowej profesjonalistom?

Darmowa alternatywa, która może rodzić koszty

Można mieć gotową stronę internetową z istotnymi ograniczeniami bardzo szybko, wprost z kreatora. Dopiero z czasem wypłyną na powierzchnie problemy z którymi nie sposób będzie sobie poradzić. Po pierwsze – strona będzie oparta na szablonie i wcześniej czy później może się okazać, że już w sieci istnieje wiele witryn bliźniaczo podobnych i będzie to miało wpływ na postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Po drugie – w momencie w którym zajdzie potrzeba, aby rozbudować witrynę o nowe podstrony lub funkcjonalności będzie trzeba dodatkowo, zwykle słono, za to zapłacić. Po trzecie i najważniejsze – strona www z kreatora nigdy nie będzie do Ciebie należeć, a więc w momencie w którym zdecydujesz się, aby zrezygnować z usług takiej firmy to zostaniesz z niczym.

Za co płacisz zamawiając stronę w profesjonalnej agencji?

Strona internetowa, która zostanie zaprojektowana, zaprogramowana oraz stworzona w profesjonalnej firmie będzie kosztować adekwatnie do pracy w nią włożoną. Zaczynając od podstawowych elementów takich jak analiza oczekiwań klienta oraz jego potrzeb odnośnie tego w jaki sposób ma wyglądać strona www i jakie ma spełniać funkcje. Następnie sztab pracowników przygotowuje mapę podstrony i jej pełny projekt. Później następuje jej projektowanie oraz programowanie wraz z przygotowaniem podstawowych zdjęć, treści i grafik. Kolejnym etapem jest testowanie oraz modyfikacja w zależności od oczekiwań i potrzeb. Gdy strona będzie już w pełni gotowa i zatwierdzona przez klienta wtedy trafia na serwer. Na tym etapie zostaje uzupełniona o istotne podstrony i treści wraz z materiałami graficznymi. Po tym etapie następuje jej optymalizacja i przygotowanie pod właściwą interpretację wyszukiwarek internetowych.

Jak więc wyraźnie widać stworzenie strony internetowej to bardziej skomplikowany proces, ale dzięki temu witryna firmowa jest nowoczesna i konkurencyjna, zgodna z najnowszymi standardami.