Wiele firm i podmiotów gospodarczych reklamujących się w Internecie zastanawia się nad kryteriami doboru agencji seo. Jest to dość zasadna refleksja, ponieważ na rynku znajduje się mnóstwo firm, oferujących tego typu usługi. Jest kilka elementów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze konkretnej agencji seo, której chcemy powierzyć pozycjonowanie.
Model rozliczeń z agencją SEO
Jest to bardzo ważny czynnik wpływający na cały proces pozycjonowania. Często to właśnie on ukazuje czego można spodziewać się po tym, jak usługa ta będzie realizowana. Przez wiele lat, a zwłaszcza na początku działalności pozycjonerów najczęstszym modelem rozliczeniowym była płatność za wykonane efekty, czyli pożądane miejsce w wyszukiwarce. Współcześnie osiągnięcie zamierzonych sukcesów jest dość pracochłonne, więc typ ten nie byłby zbyt opłacalny. Wynika to z tego, że pracy trzeba włożyć bardzo dużo, a efekty przychodzą znacznie później, czasem po kilku miesiącach, a nawet latach. Współcześnie pozycjonowanie stron zajmuje znacznie więcej czasu i wymaga ogromnego zaangażowania ekspertów z tej dziedziny.
Ważne sygnały alarmujące
Nie warto podejmować współpracy z agencjami, które chcą jak najszybciej zarabiać, wykorzystując przy tym niebezpieczne praktyki. Takie działanie może być bardzo niebezpieczne dla posiadanej witryny. Ponadto nie należy zgadzać się na pozycjonowanie wyłącznie wąskiego zakresu fraz. Trzeba uważać na agencje, które pobierają opłaty za wyniki. Oznacza to, że dana agencja nie jest zbyt profesjonalna, nie zamierza poświęcić odpowiedniej ilości czasu i środków na całościowy proces pozycjonowania.
Opłata abonamentowa
Najczęściej w agencjach spotykanym modelem rozliczeniowym jest okresowa bądź stała opłata abonamentowa. Płaci się za usługi, nawet jeśli nie przynoszą zamierzonych efektów. Jeśli nie ma zaufania do danej agencji odradza się zawieranie umów długoterminowych. Profesjonalne agencje słyną z tego, że dostarczają raporty ze swoich prac, dzięki czemu można skontrolować ich wysiłki wobec naszej strony. Często spotyka się agencje, oferujące umowy krótkoterminowe bądź bezterminowe z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Opłaty miesięczne zależą tak naprawdę od zakresu działań jakie powierza się agencji oraz branży, w której się działa. Ceny takie wahają się od 300 do nawet 2000 zł netto. Umowy krótko bądź długoterminowe mobilizują agencje do rzetelnej pracy w osiąganiu satysfakcjonujących wyników pracy. Oczywiście trzeba mieć świadomość, że wyniki te nie pojawią się od razu po zawiązaniu umowy. Pierwsze rezultaty będą widoczne po miesiącu, a nawet kilku miesiącach. Bardzo często pozycjonowanie obejmuje inne usługi takie jak content marketing, marketing szeptany, social marketing, monitoring i inne. To od zakresu usług zależy ostateczna wysokość abonamentu.
Znaną i cenioną agencją na Krakowskim rynku jest Deva Group. Oferuje szereg usług związanych z pozycjonowaniem - https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow. Zapewnia również usługę taką jak Tworzenie stron Kraków, dopasowując projekt indywidualnie do potrzeb i wymagań klienta.