Zmiany algorytmiczne w wyszukiwarce Google, które miały miejsce w ostatnich latach, znacząco wpłynęły na pozycjonowanie stron i mocno zmieniły podejście do SEO wszystkich specjalistów. Nierzadko mówi się o zwierzyńcu Google, ponieważ większość algorytmów posiada nazwy odzwierzęce – Panda, Koliber i Pingwin są znane wszystkim. Ale czy wiesz dokładnie, jakie funkcje pełni każdy z algorytmów i jak wpływa na pozycjonowanie stron?

 

Dobry content a SEO, czyli Panda w natarciu

Algorytm Panda sprawił, że specjaliści SEO musieli całkowicie zmienić swoje podejście do pozycjonowania stron, a konkretnie – znajdujących się na nich treści. Jeszcze jakiś czas temu profesjonalizm i merytoryczność tekstów na stronie nie miały wielkiego znaczenia, a pozycjonowanie opierało się przede wszystkim na dużych ilościach linków i upychaniu słów kluczowych. Dzisiaj, dzięki Pandzie, jest inaczej i Google bardzo mocno zwraca uwagę na to, by content na stronach był fachowy, dogłębnie tłumaczył wszystkie kwestie i dawał odpowiedź użytkownikom na zadawane w przez nich w wyszukiwarce pytania.

Oczywiście profesjonalne pozycjonowanie stron choćby dzięki http://www.mateuszkozlowski.pl jest możliwe tylko wtedy, gdy treść jest w stu procentach unikalna, naturalna i długa – to również pomaga w osiągnięciu wysokich pozycji.

 

Pingwin patrzy, czyli zadbaj o linki

O ile Panda jest odpowiedzialna za treści, o tyle Pingwin to algorytm kontrolujący jakość linków, znajdujących się na stronach internetowych. Zwraca on uwagę przede wszystkim na to, czy linki prowadzące do strony, nie znajdują się w witrynach o niskiej jakości, a dodatkowo może zwrócić uwagę na takie podejrzane zachowania, jak nagły przystoi dużej ilości linków czy pozyskiwanie linków ze stron zapleczowych.

Dlatego w procesie pozycjonowania strony tak istotne jest zadbanie o jakość linków oraz ich pełną naturalność – w przeciwnym razie Google może nałożyć na stronę karę ręczną, a to nie pomoże w działaniach SEO.

 

Czujny koliber na tropie intencji użytkownia

Jak wie każdy specjalista SEO, Google bardzo dużą wagę przykłada w ostatnich latach do intencji użytkownika – chce jak najlepiej odgadywać to, czego rzeczywiście potrzebuje Internauta i dostarczać mu odpowiednie wyniki. Za kontrolowanie tego jest Koliber – algorytm (lub silnik), który ma na celu uzyskanie jak najbardziej trafnych wyników wyszukiwania – zarówno tych globalnych, jak również lokalnych. Dzięki temu pozycjonowanie stron stało się procesem jeszcze bardziej złożonym, ponieważ specjalista SEO musi zwracać uwagę również na długie słowa kluczowe i opracowywać strategię dużo bardziej przemyślaną niż do tej pory.

 

Czy to wszystko?

Oprócz zwierzyńca Google, mamy jeszcze algorytm Phantom, którego zadaniem jest przede wszystkim kontrolowanie dużych serwisów. Sprawdza on je pod kątem optymalizacji, błędów wynikających z niedopilnowania właściciela witryny, a nawet reklam – jeżeli jest ich zbyt dużo, może to wiązać się z karami od Google. Wszystkie algorytmy powinny być doskonale znane każdemu specjaliście SEO, bo bez dostosowania się do ich wymogów skuteczne pozycjonowanie stron w Warszawie, Nowym Yorku czy jakimkolwiek innym miejscu na świecie jest niestety niemożliwe.