Czy wiesz, że wpisując w google hasło “kosmetyczka kielce” otrzymasz około 733 000 wyników? Zawężając zaś wyszukiwanie do “dobra kosmetyczka kielce” około 247 000 wyników. Czy w tak konkurencyjnym otoczeniu, np. kosmetyczek w Kielcach, jest jeszcze szansa na stworzenie nowego biznesu? Jakie koszty trzeba ponieść by zaistnieć na tym rynku, jakie sprzęty i szkolenia należy mieć? Zapraszam do artykułu.

Gabinet kosmetyczny

Ile kosztuje frezarka do paznokci?

Koszt otworzenia salonu kosmetycznego waha się w zależności od sprzętu, którym chcemy dysponować oraz lokalizacji naszej placówki. W wersji optymistycznej potrzebujemy ok dwadzieścia - trzydzieści tysięcy złotych na start. Z czego składa się ta kwota? Przygotowałem zestawienie minimalnych wymagań do otwarcia salonu piękności:

  • Meble, czyli ławeczka do poczekalni, wieszak, recepcja to koszt ok 4-5 tysięcy złotych
  • Komputer i telefon to przynajmniej 2 tysiące złotych
  • Sprzęty do zabiegów kosmetycznych, między innymi: autoklaw, fotel kosmetyczny, peeling kawitacyjny, taboret, szafeczka, akcesoria i kosmetyki do pielęgnacji to koszt minimum kilkunastu tysięcy złotych.
  • Strona www oraz wizytówki to przynajmniej tysiąc złotych

Trzeba pamiętać, że są to tylko koszty początkowe. Musimy mieć jakąś poduszkę finansową na czynsz, media, wywóz śmieci, Zaiks (jeśli chcemy puszczać muzykę), wodę i kanalizację, ZUS i setki innych rzeczy! Minimalnie miesięcznie będziemy potrzebować jeszcze kilka tysięcy złotych na stała, miesięczne opłaty. Jeśli zdecydujemy się zatrudnić dodatkową osobę, pomnóżmy tą kwote dwukrotnie.

Jakie zabiegi kosmetyczne musimy oferować

Warto zrobić research co np. kosmetyczki w Kielcach oferują swoim klientom najczęściej. Najpopularniejsze są zabiegi nawilżające, oczyszczanie skóry, depilacja, peelingi, zabiegi na dłonie i stopy, zabiegi na twarz, masaże lecznicze, regulacji brwi, etc. Musimy pamiętać, że chcemy się czymś wyróżnić. Może makijaż permanentny? Albo wypełnianie ust kwasem hialuronowym tudzież wygładzanie zmarszczek botoksem? Ogranicza nas zasobność portfela ale także nasze umiejętności. By móc wykonywać makijaż permanentny, warto przejść dobre szkolenie w tym zakresie. Wszak nie tak łatwo usunąć efekty źle przeprowadzonego zabiegu.

Reklama naszego gabinetu

Jesteśmy nowi na rynku, nikt o nas nie słyszał, nie mieliśmy jeszcze żadnego klienta. Rozruch nowo powstałego gabinetu piękności z pewnością nie należy do łatwych zadań. Co możemy zrobić by rozpocząć?

  • Marketing szeptany. Z pewnością znasz grono osób, które ufają Ci na tyle, by zostać Twoimi pierwszymi klientami. To także Twoje źródło reklamy. Zaoferuj dużą zniżkę, a może nawet przeprowadź zabieg za darmo. W zamian poproś o reklamę Twoich usług, np. na Facebooku. Jeśli zadowolona klientka powie swoim pięciu koleżankom, możesz być pewne, że przynajmniej jedna z nich będzie chciała sprawdzić Twoje usługi.
  • Media społecznościowe. Załóż swoją stronę na Facebooku. To absolutne minimum, zacznij od jednej platformy, najlepiej największej. Zareklamuj ją wśród swoich znajomych. Organizuj konkursy z darmowymi zabiegami, a najlepiej zniżkami.
  • Płatna reklama. Gdy wyczerpiesz już możliwość darmowej reklamy, zapłać np. Facebookowi za płatny zasięg. Określ teren, na którym chcesz być widoczna i wysyłaj swoją reklamę w świat. Statystyki pokazują, że reklama Facebook jest jedną z najskuteczniejszych.
  • Wykonuj swoją pracę z największą starannością. To najlepsza reklama jaką możesz sobie sprawić. Staraj się by każda Twoja klientka czuła się jak Twoja strategiczna klientka. Traktuj ją z szacunkiem, wykonuj swoją pracę jak najlepiej potrafisz. Nie ma lepszej reklamy niż tak potraktowana klientka.