Promocja strony WWW nie jest prostym zadaniem. Przedsiębiorcy, którzy stawiają sobie taki cel mają do wyboru wiele narzędzi i opcji, które w większym lub mniejszym stopniu gwarantują odniesienie sukcesu. Każdy jednak chce mieć gwarancję, że przyjęta przez niego strategia okaże się skuteczna - na co się więc zdecydować?
Narzędziem, które w długiej perspektywie przyniesie najwięcej korzyści jest pozycjonowanie strony internetowej. Na działania SEO decyduje się coraz większa liczba właścicieli sklepów internetowych. Dostrzegają oni ogromne korzyści wynikające z wzmożonego ruchu organicznego - najczęściej jest to oczywiście wzrost przychodów witryny. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się również na wzrost rozpoznawalności marki, a także budowanie pozytywnego wizerunku.
W tym artykule prezentujemy 4 sprawdzone sposoby, których zastosowanie spowoduje wzrost ilości wejść organicznych. Każdy z nich jest gotowy do zastosowania w Twoim biznesie!
-
Wartościowa treść na stronie
Głównym zadaniem wyszukiwarki Google jest dostarczenie użytkownikom treści najbardziej zbliżonych do tych, które są przez nich wyszukiwane. Inaczej mówiąc: ma on znaleźć to, czego szuka. Rola treści na stronie jest w tym przypadku nieoceniona - to na jej podstawie wyszukiwarka dokonuje wyboru, która witryna jest wyżej w wyniku wyszukiwań.
Mimo, że wielu właścicieli sklepów doskonale o tym wiem, to dalej bagatelizuje znaczenie treści na swojej stronie internetowej - to duży błąd. Pierwszym krokiem skutecznego pozycjonowania powinna być optymalizacja treści w obrębie własnej witryny. Pod pojęciem ‘optymalizacja’ rozumiemy dostosowanie jej do wymagań botów, ale również realnych użytkowników.
-
Linki w wiarygodnych witrynach
Pozycjonowanie stron internetowych długo kojarzone było głównie z linkami - i to linkami wątpliwego pochodzenia. Przez ostatnie lata liczyła się ilość prowadzących odnośników, a nie ich jakość. Wiele się jednak w tej kwestii zmieniło, przez co teraz większe znaczenie mają linki prowadzące z wiarygodnych źródeł.
To ważna wskazówka dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Większe korzyści przyniesie umieszczenie linku w witrynie o ugruntowanej pozycji w branży z długą historią w Google, niż w kilku na nowo powstałych stronach WWW. Taki odnośnik ma dużo większą moc!
-
Techniczna strona witryny - zadbaj o nią!
Skuteczne pozycjonowanie to nie tylko content i linki. To również całe zaplecze techniczne witryny internetowej, o które należy zadbać bardzo szybko. Jeśli pominiemy ten element, może okazać się, że wszystkie inne wysiłki związane z produkowaniem oraz promowaniem treści okażą się bezsensowne. O jakie elementy warto zadbać?
Roboty Google odczytują zawartość strony właśnie po jej kodzie. Powinien być on pełen treści, które szybko pozwolą określić, z jaką stroną mamy do czynienia. W kodzie strony warto również usprawnić czas wczytywania witryny, jej responsywność, a także wgrać jej mapę. Ułatwi to poruszanie się użytkownikom, których zachowanie również wpływa na pozycjonowanie strony.
-
Powierz pozycjonowanie ekspertom!
Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest nie tylko mało opłacalne, ale również ryzykowne - podejmowanie niewłaściwych działań może obniżyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom, którzy na podstawie audyty, wiedzy i doświadczenia będą w stanie określić najlepszą strategię SEO dla Twojego biznesu.