Promocja strony WWW nie jest prostym zadaniem. Przedsiębiorcy, którzy stawiają sobie taki cel mają do wyboru wiele narzędzi i opcji, które w większym lub mniejszym stopniu gwarantują odniesienie sukcesu. Każdy jednak chce mieć gwarancję, że przyjęta przez niego strategia okaże się skuteczna - na co się więc zdecydować?

Narzędziem, które w długiej perspektywie przyniesie najwięcej korzyści jest pozycjonowanie strony internetowej. Na działania SEO decyduje się coraz większa liczba właścicieli sklepów internetowych. Dostrzegają oni ogromne korzyści wynikające z wzmożonego ruchu organicznego - najczęściej jest to oczywiście wzrost przychodów witryny. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się również na wzrost rozpoznawalności marki, a także budowanie pozytywnego wizerunku.

W tym artykule prezentujemy 4 sprawdzone sposoby, których zastosowanie spowoduje wzrost ilości wejść organicznych. Każdy z nich jest gotowy do zastosowania w Twoim biznesie!

  1. Wartościowa treść na stronie

Głównym zadaniem wyszukiwarki Google jest dostarczenie użytkownikom treści najbardziej zbliżonych do tych, które są przez nich wyszukiwane. Inaczej mówiąc: ma on znaleźć to, czego szuka. Rola treści na stronie jest w tym przypadku nieoceniona - to na jej podstawie wyszukiwarka dokonuje wyboru, która witryna jest wyżej w wyniku wyszukiwań.

Mimo, że wielu właścicieli sklepów doskonale o tym wiem, to dalej bagatelizuje znaczenie treści na swojej stronie internetowej - to duży błąd. Pierwszym krokiem skutecznego pozycjonowania powinna być optymalizacja treści w obrębie własnej witryny. Pod pojęciem ‘optymalizacja’ rozumiemy dostosowanie jej do wymagań botów, ale również realnych użytkowników.

  1. Linki w wiarygodnych witrynach

Pozycjonowanie stron internetowych długo kojarzone było głównie z linkami - i to linkami wątpliwego pochodzenia. Przez ostatnie lata liczyła się ilość prowadzących odnośników, a nie ich jakość. Wiele się jednak w tej kwestii zmieniło, przez co teraz większe znaczenie mają linki prowadzące z wiarygodnych źródeł.

To ważna wskazówka dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Większe korzyści przyniesie umieszczenie linku w witrynie o ugruntowanej pozycji w branży z długą historią w Google, niż w kilku na nowo powstałych stronach WWW. Taki odnośnik ma dużo większą moc!

Skuteczne pozycjonowanie stron - 4 sprawdzonych sposobów na więcej wejść organicznych

  1. Techniczna strona witryny - zadbaj o nią!

Skuteczne pozycjonowanie to nie tylko content i linki. To również całe zaplecze techniczne witryny internetowej, o które należy zadbać bardzo szybko. Jeśli pominiemy ten element, może okazać się, że wszystkie inne wysiłki związane z produkowaniem oraz promowaniem treści okażą się bezsensowne. O jakie elementy warto zadbać?

Roboty Google odczytują zawartość strony właśnie po jej kodzie. Powinien być on pełen treści, które szybko pozwolą określić, z jaką stroną mamy do czynienia. W kodzie strony warto również usprawnić czas wczytywania witryny, jej responsywność, a także wgrać jej mapę. Ułatwi to poruszanie się użytkownikom, których zachowanie również wpływa na pozycjonowanie strony.

  1. Powierz pozycjonowanie ekspertom!

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest nie tylko mało opłacalne, ale również ryzykowne - podejmowanie niewłaściwych działań może obniżyć pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom, którzy na podstawie audyty, wiedzy i doświadczenia będą w stanie określić najlepszą strategię SEO dla Twojego biznesu.