19 lutego w Olkuszu weszła w życie tzw. uchwała krajobrazowa, porządkująca estetykę miasta w zakresie reklam, umieszczanych w przestrzeni publicznej. Zasadność wprowadzenia nowych przepisów potwierdziły szerokie konsultacje społeczne, w czasie których mieszkańcy oraz przedsiębiorcy Srebrnego Miasta wypowiedzieli się stanowczo – reklam jest za dużo i należy podjąć działania w celu wprowadzenia lokalnych przepisów dotyczących zasad ich umieszczania.

- To bardzo ważny projekt z punktu widzenia poprawy estetyki naszej gminy. Reklam w przestrzeni publicznej jest dużo, a opinie zebrane w czasie konsultacji społecznych wskazują, że za dużo. Mieszkańcy zauważyli potrzebę drastycznego zmniejszenia ich liczby w rynku, czy w pobliżu zabytkowych obiektów. Podstawową zasadą powinno stać się dostosowanie formy reklamy do charakteru miejsca, w którym ona jest sytuowana. Reklamy umieszczane w sposób przemyślany spowodują, że ich przekaz stanie się bardziej widoczny dla odbiorcy – komentuje Roman Piaśnik, burmistrz Olkusza.

Plakat

Przydatne informacje

  • Informacje ogólne o uchwale (PDF)

  • Podział na strefy z wytycznymi dotyczącymi reklam (PDF)

    • Strefa A (PDF)

    • Strefa B (PDF)

    • Strefa C (PDF)

    • Strefa D (PDF)

  • UCHWAŁA NR XXIV/308/2021 RADY MIEJSKIEJ W OLKUSZU z dnia 26 stycznia 2021 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Miasta i Gminy Olkusz obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane (PDF)

  • Prezentacja w postaci filmu (link youtube)