Co to jest audyt SEO?

5 min czytania
Co to jest audyt SEO?

Co to jest audyt SEO?

Czy wiesz, że większość aktywności w sieci zaczyna się od Google? Dzięki wysokiej pozycji Twojej strony w wyszukiwarce możesz nie tylko walczyć z konkurencją, ale również docierać do potencjalnych klientów. Optymalizacja witryny jest więc obecnie koniecznością. Efekty działań podejmowanych w tym zakresie możesz monitorować za pomocą audytu SEO. Zastanawiasz się, na czym dokładnie polega i dlaczego jest tak ważny? Przeczytaj artykuł i poznaj dokładnie narzędzie do analizy serwisów WWW.

Sposób na widoczność w Google, czyli czy warto inwestować w SEO?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co charakteryzuje witryny, które możesz znaleźć w Top 10 organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania? Z pewnością są one zaprojektowane zgodnie z wymogami Google i odznaczają się wysoką jakością pod względem technicznym. Poza tym zawierają atrakcyjne treści dopasowane do intencji użytkowników, odpowiednie słowa kluczowe i wartościowe linki zewnętrzne.

Wszystkie wspomniane działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w sieci, składają się na skuteczne SEO. Search Engine Optimization, to w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego optymalizacja witryn WWW pod wyszukiwarki”. Jest to długotrwały proces, który wymaga zrozumienia algorytmów Google oraz głębokiej analizy własnego serwisu tę zaś umożliwia audyt SEO.

Zanim przejdziemy do omówienia wspomnianego narzędzia, warto podkreślić, że optymalizacja stron WWW przynosi wiele korzyści. Dzięki działaniom SEO:

  • budujesz zaufanie do swojej marki,
  • zyskujesz szansę na wyższe zyski,
  • zwiększasz liczbę odwiedzających,
  • stajesz się rozpoznawalny w sieci,
  • docierasz do nowych klientów,
  • możesz mierzyć wypracowane efekty.

Dlatego, jeśli chcesz odnieść sukces online, to zainwestuj w pozycjonowanie strony internetowej. Jednak najpierw przeprowadź dokładną analizę swojej firmowej witryny.

Audyt SEO  na czym polega? Dlaczego warto analizować strony WWW?

Audyt SEO co to jest i na czym polega?

Jeżeli chcesz zoptymalizować firmową witrynę lub własny sklep internetowy, to musisz zacząć ten długotrwały proces od audytu SEO. To niezawodne i darmowe narzędzie pozwala dogłębnie zbadać serwis pod kątem różnych czynników. Warto zaznaczyć, że tego rodzaju analiza ocenia strony w odniesieniu do czynników mających wpływ na ich pozycję w rankingu Google.

Audyt SEO jest według specjalistów od pozycjonowania nieodłącznym elementem skutecznego marketingu internetowego. Ponieważ najczęściej stanowi pierwszy krok w procesie optymalizacji stron, to stał się powszechną praktyką, którą stosują zarówno małe oraz średnie firmy, jak i duże serwisy. Narzędzie ocenia takie elementy witryny WWW jak:

  • copywriting poprawność meta danych, jakość i wartość merytoryczną publikowanej treści, dopasowanie i potencjał wykorzystanych słów kluczowych;
  • wydajność szybkość ładowania strony i wczytywania się materiałów wizualnych,
  • User Experience parametry związane z doświadczeniem użytkownika podczas korzystania z witryny,
  • bezpieczeństwo odpowiednia ochrona danych użytkowników,
  • profil linkowy jakość oraz naturalność odnośników wewnętrznych i zewnętrznych (np. wizytówka firmy i linki w katalogach),
  • kod HTML poprawność kodu oraz prawidłowa budowa serwisu,
  • mobilność dostosowanie strony do wymogów urządzeń mobilnych,
  • unikalność strony brak duplikatów w obrębie witryny.

Zazwyczaj wyniki oceny można pobrać w postaci klarownego raportu. W ten sposób narzędzie przekazuje Ci informacje o mocnych i słabych stronach Twojego serwisu, pozwala wykryć ewentualne błędy w strukturze witryny lub treści i dostarcza wskazówek, co należy poprawić.

Na tej podstawie możesz podjąć skuteczne działania, dzięki którym zwiększysz swoją widoczność w wyszukiwarce. Celem audytu SEO jest więc wzmocnienie pozycji strony WWW w Google.

Kiedy warto zrobić audyt SEO?

Wiesz już, czym jest audyt SEO i z pewnością zastanawiasz się, kiedy warto go przeprowadzić. Jest kilka sytuacji i powodów, dla których można zdecydować się na tego typu analizę.

Przede wszystkim, jeśli chcesz wiedzieć, co aktualnie dzieje się z Twoją witryną, to powinieneś korzystać z narzędzia regularnie. Dopiero zaczynasz działać w sieci? To tym bardziej musisz sprawdzić kondycję swojej nowej strony. Szczegółowa ocena jest pomocna również, gdy dopiero przeprowadziłeś zmiany i chcesz sprawdzić ich skuteczność. Audyt SEO to zawsze dobry pomysł, gdy chcesz:

  • zweryfikować swoją witrynę po przebudowie,
  • odnaleźć i poprawić błędy na firmowej stronie,
  • dowiedzieć się, jak serwis wypada na tle konkurencji,
  • sprawdzić, w jakiej kondycji jest aktualnie Twoja strona WWW.

Powyżej przedstawiliśmy najważniejsze przesłanki do wykonania analizy witryny. Nie oznacza to jednak, że w innych przypadkach nie warto się na nią zdecydować. W końcu audyt SEO to świetny pierwszy krok, aby poprawić swoje wyniki w Google. Z narzędzia korzystają już przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać firmę w sieci i udoskonalić stronę WWW. Dołącz do nich i wzmocnij pozycję Twojej marki w Internecie.

Jak przeprowadzić audyt SEO za darmo?

Wszechstronny, rozbudowany i darmowy to najważniejsze zalety Audytu SEO, który przeprowadzisz samodzielnie na stronie WeNet.pl. Wystarczy wpisać dokładny adres witryny internetowej i kliknąć Audytuj”.Narzędzie już w niespełna minutę dokona analizy Twojego serwisu i przedstawi najważniejsze parametry.

Nie znasz się na pozycjonowaniu? Nic nie szkodzi wraz ze szczegółowym raportem otrzymasz wgląd do sekcji z gotowymi wskazówkami. Nawet osoby początkujące są w stanie odczytać najważniejsze dane i na ich podstawie poprawić wskazane błędy.

Pamiętaj, że samo wykonanie audytu to dopiero pierwszy krok. Musisz podjąć jeszcze szereg działań, dzięki którym poprawisz pozycję strony WWW w wynikach wyszukiwania i dotrzesz do większej liczby użytkowników. Jeśli potrzebujesz wsparcia, to skorzystaj z pomocy agencji interaktywnej i poproś o konsultację z fachowcem to nic nie kosztuje.

Co zyskujesz dzięki audytowi SEO?

Działasz w sieci, a strona internetowa jest wizytówką Twojej firmy? W takim razie musisz o nią zadbać. Niewielki ruch w witrynie, a co za tym idzie również mniejsza sprzedaż, to często efekt błędów w pozycjonowaniu. Zdecyduj się więc na audyt SEO i wprowadź niezbędne zmiany, a zyskasz:

  • oszczędność czasu i pieniędzy obniżysz w ten sposób koszty przyszłych działań w zakresie SEO i marketingu,
  • dobrze zoptymalizowany serwis mobilny, bezpieczny, szybko ładujący się i wolny od błędów,
  • wyższą pozycję w wyszukiwarce i większy ruch otrzymujesz gwarancję szybszego indeksowania witryny,
  • dostęp do użytkowników potencjalnych klientów, którzy szukają w Internecie informacji o produktach i usługach.

Wciąż nie czujesz się na siłach, aby zająć się samodzielnie skomplikowanym procesem pozycjonowania? Agencja interaktywna WeNet może Ci w tym pomóc! Zleć sprawy swojej strony internetowej w ich ręce. Specjaliści przeprowadzą optymalizację techniczną i optymalizację treści, zbudują zaufany profil linkowy, zapewnią atrakcyjne i wysokiej jakości treści, zadbają o aktywność w Social Mediach oraz widoczność w wartościowych katalogach.

Agencja gwarantuje pomoc dedykowanego opiekuna, comiesięczne raporty i monitoring widoczności. Skorzystaj z bogatej oferty SEO i zleć optymalizację specjalistom wzmocnij pozycję Twojej strony WWW w sieci!

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

olkuszonline_kf