Pozycjonowanie stron internetowych — 3 wskazówki dla firm z Olkusza

Olkusz jest stosunkowo niewielkim miastem, jednak prężnie rozwija się w nim biznes. To jeden z ośrodków górnictwa rud cynkowo-ołowiowych w Polsce. Zarejestrowane są tutaj także m.in. firmy przemysłowe, rzemieślnicze i usługowe. Aby wyróżnić się na tle licznej konkurencji, warto zainwestować w pozycjonowanie. O czym warto pamiętać podczas wybierania agencji?

Skąd agencja zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych?

Na polskim rynku działa coraz więcej agencji, które zajmują się pozycjonowaniem SEO. Wiele z nich w swojej ofercie ma także inne działania z zakresu marketingu internetowego, jak np. audyt SEO czy Google Ads — płatne reklamy w wyszukiwarce Google. Prowadząc firmę w Olkuszu i pobliżu, warto wybrać agencję SEO z okolic. Pozycjonowanie stron (ogłoszenia na sprzedajemy.pl) z firmą z najbliższego otoczenia, ze Śląska lub Małopolski, pozwala na łatwy kontakt, daje możliwość omówienia osobiście wyników lub kłopotliwych kwestii. Warto także zaznaczyć, że agencja z okolic lepiej zna lokalny rynek, przez co działania będą mogły być bardziej precyzyjne — zwłaszcza w aspekcie pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie lokalne czy ogólnokrajowe?

Wspomniano wcześniej o pozycjonowaniu lokalnym. Warto więc wyjaśnić, dla kogo ten typ działań z zakresu SEO sprawdzi się najlepiej. Prace nastawione są na zwiększenie widoczności w Olkuszu i najbliższej okolicy oraz pozyskiwanie klientów z lokalnego rynku. Oznacza to, że pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdza się dla małych biznesmenów i bizneswoman prowadzących działalność w regionie. Mogą być to np.: prywatne placówki edukacyjne, siłownie, restauracje, usługi z branży beauty, warsztaty samochodowe, hydraulicy, elektrycy, miejscowe butiki etc. Z kolei pozycjonowanie ogólnokrajowe firm z Olkusza to rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorstw, które sprzedają produkty oraz świadczą usługi na terenie całego kraju.

Na jaki typ rozliczeń za pozycjonowanie warto się zdecydować?

Agencje w zależności od przyjętych rozwiązań mogą stosować różne sposoby rozliczania się z klientami. Wyróżnia się 5 podstawowych modeli:

  1. za uzyskane pozycje w określonym czasie — z góry ustalone są kwoty, które klient płaci, gdy jego strona znajdzie na miejscu 1 - 3, 4 - 6, 7 - 10; w tym przypadku istnieje ryzyko, że agencja będzie stosować niedozwolone metody szybkiego uzyskania wysokich pozycji, jak i będzie pozycjonować klienta na frazy, które nie są dla niego wartościowe, ale łatwiejsze do osiągnięcia;
  2. opłata abonamentowa nazywana także ryczałem, która związana jest z długofalowymi działaniami; klient uiszcza do agencji stały abonament, z tego budżetu finansowane są działania agencji;
  3. abonament + dodatkowa premia za pozycję będąca miksem dwóch powyższych metod — przez wiele osób uważana jest za najlepszą;
  4. rozliczanie pozycjonowania stron www za „ruch” na stronie — niestety w tym wypadku przeszkodą jest niemożność rozdzielenia źródła ruchu na stronie, określenia, czy pochodzi z działań SEO, czy pozostałych prac marketingowych;
  5. prowizja od sprzedaży, która zazwyczaj ma zastosowanie w e-commerce, jednak nie jest to popularna forma rozliczania się z agencją SEO.