Prowadzenie firmowego facebooka nie jest wcale trudne, ale aby uzyskać wymierne korzyści trzeba dużo zaangażowania i wiedzy, która może okazać się nieodzowna w przypadku chęci pozyskania dużej liczby fanów, a co za tym idzie – klientów.

Kwestie wizualne i jakość tekstów

Zamieszczając teksty na profilu firmowym należy zwrócić uwagę na to, aby aspekt wizualny wkomponowywał się odpowiednio w zamieszczoną treść. To właśnie obraz, zdjęcie lub inna grafika przyciąga uwagę w pierwszej kolejności, a zastosowanie nieodpowiedniej grafiki, która zupełnie nie pasuje do treści może wywołać zniechęcenie i sprawić wrażenie braku profesjonalizmu. Zanim dodamy zdjęcie do tekstu należy upewnić się, że jest odpowiednio wykadrowane, w miarę potrzeb jakość zdjęcia można poprawić dodatkowo w programach graficznych oraz zastosować odpowiednie filtry, które podkreślą wydźwięk danego tekstu. Jeśli chodzi o jakość tekstów to muszą znajdować się tam unikalne, ciekawe, a czasem zabawne i łatwe do czytania artykuły o różnej długości. Dzięki temu można trafić w różne gusta i stworzyć wrażenie strony, która nie jest schematyczna.

Promocje i konkursy

Ważne jest to, aby osoby, które polubiły fanpage czuły się wyróżnione, więc warto zaznaczyć, że ta promocja jest przeznaczona tylko dla osób, które polubiły fanpage. Ogłaszanie konkursów może w pewnym sensie zastąpić promowanie strony na fb za pomocą reklamy, ponieważ dużo osób zachęconych konkursem może rozreklamować dany post w gronie swoich znajomych. Co może mieć znacznie lepsze przełożenie na popularność danego fanpage’a niż droga reklama, która nie dotrze do właściwej grupy odbiorców. A tak może się stać, gdy weźmiemy się za reklamy bez podstawowej wiedzy i umiejętności analizy danych, które oferuje nam Facebook.

Pozwól użytkownikom zamieszczać teksty i zdjęcia ich autorstwa

Prowadzenie fanpage na facebooku nie musi ograniczać się jedynie do zamieszczania własnych tekstów. Warto pozwolić użytkownikom, na przykład w ramach konkursu nadsyłać zdjęcia z możliwością publikacji w przyszłych postach na fanpage’u. Pozwoli to promować stronę poprzez kolaż zawierający najciekawsze zdjęcia lub publikować teksty, wiersze lub inną twórczość użytkowników. Pozwoli to stwarzać wrażenie, że będąc jedynie fanem ma się wpływ na to co pojawi się na firmowym fanpage’u.

Aktywność w komentarzach

Nie można myśleć, że zamieszczenie artykułu, obrazka lub krótkiego tekstu to koniec pracy. Warto udzielać się w komentarzach, odpowiadając na pytania, rozwiewając wątpliwości użytkowników, służyć dobrą radą. Coś takiego zostanie szybko zauważone i pozwoli myśleć, że firma stara się nie wywyższać, ale wczuć się w rolę odwiedzających fanpage’a.